neděle 22. ledna 2012

Kde čtete? Hlavně v posteli.

Včera  jsem položil na Facebooku a na Twitteru (tady s jednoduchých hashtagem #kdectu) jednoduchou otázku - zeptal jsem se, kde lidé nejčastěji čtou.

A kde? Klasika - v posteli. Ale taky na cestě do práce nebo z práce, do školy nebo ze školy nebo prostě jen na cestě odněkud někam. Studenti čtou často v hodinách pod lavicí a o přestávkách na lavici. Své kouzlo pro čtenáře neztratily ani místnosti ryze intimní - záchod a koupelna. Tady se knihám oddává asi téměř každý z nás (kdo i jinak čte, samozřejmě). Pokud tomu počasí přeje, mnozí si dopřávají zážitek z knihy v parku nebo u vody.

Samozřejmě, můj malý "průzkum" nepřinesl nic objevného. Přesto si dovolím vyvodit jeden závěr - ani nástup moderních technologií (především elektronických knih) nevede k tomu, aby čtenáři změnili své návyky co se místa četby týče. Ostatně, přidejte se - pokud jste na Twitteru, použijte u svého tweetu hashtag #kdectu, pokud na Twitteru nejste, přidejte komentář pod tento článek.

Některé odpovědi čtenářů mě natolik zaujaly, že se o ně podělím i přímo v tomto textu:

"... napr. pri koupani dcery.sedim na prebalovaku,ctu a ona se zatim caka :)"

"... je to strasny, ale jednou jsem se zacetla tak strasne moc do knihy, ze jsem cetla i v AUTE, na cervene, nebo na zeleznicnim prejezdu, kdyz byly zavreny zavory... :)"

"... Na dovolene mam uz tri roky svoji palmu a pod tou si vzdycky ctu." 

"... v dětství jsem ráda četla na stromě - měli jsem fajn ořech na dvoře, dobře se na něj lezlo, nikdo mě tam nerušil, také fajn čtení bývalo v loďce na řece, ale nesměla jsem dostat moc blízko k jezu, vzpomínám i na čtení ve stanu na zahradě - stával tam celé prázdniny...." 

"... v posteli, na sedačce, na záchodě, v metru, na dovolené, v bazénu v aquaparku (zde eBook v pouzdru Aquapac..." 

"... většinou v posteli, beru to jako relaxaci. Ale když se začtu! Jsem schopná s tím chodit i po ulici..."

"... V MHD, vo vlaku, vecer pred spanim, vecer namiesto spania, na zachode..." 

"... Vsude, kde se jen da. Na wc, v posteli, v sede, ve stoje, klidne dlouho do noci ..." 

Jak vidno, jsme (Čechoslováci) národem (y) čtenářů!


Žádné komentáře:

Okomentovat