čtvrtek 22. března 2012

Minirozhovor s Kateřinou Tučkovou

Před časem jsem chválil nakladatelství Host, které se rozhodlo vydat nový román Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně nejprve jako e-knihu.

Nedalo mi to a položil jsem Kateřině Tučkové několik otázek - zajímal mě její vztah k eletronickým knihám a co stálo za revolučním (ano, to je to správné slovo) vydáním Žítkovských bohyní.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co stálo za vaším rozhodnutím vydat svůj nový román nejprve jako eknihu? Byl to váš nápad?

Nebyl to můj nápad, nýbrž ředitele nakl. Host pana Tomáše Reichla. Strategii tohoto nakladatelství plně důvěřuji, takže jsem jejich nápad ráda přijala.


Co vy a eknihy? Čtete sama elektronicky nebo dáváte přednost klasice - tištěné knize? Jaký je váš názor na problematiku autorských práv v oblasti eknih? Jsou podle vás eknihy pro autory přínosem nebo ne?

Dávám přednost čtení z tištěné knihy, ale během cestování čtu i z iPadu. E-knihám fandím, i když se bojím, že stahování načerno poškodí mě i další autory. A pokud si lidé nebudou kupovat naše knihy, my je nebudeme bohužel moct psát. Živit se nějak musíme...

Co zajímavého nyní sama čtete? Doporučíte něco čtenářům?

Teď čtu příběhy z anglických dějin, ale každému zájemci o beletrii bych doporučila knihy Chucka Palahniuka, patří k mým nejoblíbenějším autorům. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kateřině Tučkové ještě jednou na dálku děkuji a potvrzuji - Chuck Palahniuk je výborný autor. Za několik dnů vychází v Odeonu jeho Prokletí (přečtěte si recenzi).

P.S. Žítkovské bohyně mám právě ve čtečce a je to skutečně skvěle napsaná kniha. Doporučuji!



Žádné komentáře:

Okomentovat