Je otázka, zda by se v žebříčku něco výrazně změnilo, i Wooky od března prodává elektronickou produkci nakladatelství Kniha Zlín, včetně detektivních bestsellerů Jo Nesba. Ale třeba by žebříček, který se dneska v blogosféře prezentuje jako oficiální žebříček prodejnosti e-knih v Česku, vypadal jinak. Nevím, o prodejích Wooky nemám zase až takový přehled.
I žebříčky prodejnosti tištěných knih jsou... polovičaté
Polovičatost žebříčků prodejnosti knih v podání SČKN se koneckonců netýká pouze e-knih, ani žebříček tištěných knih nereflektuje všechny prodeje knih u nás, kupříkladu data za 18. týden dodala v podstatně jen knihkupectví ze sítě Kanzelberger, Knihcentrum, Neoluxor a Kosmas. Chybí především údaje o prodejích sítě 20 knihkupectví, která provozuje pod značkou bux Euromedia Group, chybí prodeje velkých internetových knihkupectví - arara.cz, martinus.cz, knihy.abz.cz a dalších. Do jaké míry je žebříček zkreslený, se dá jen dohadovat.Netuším, na čí straně je nechuť ke spolupráci (jestli tedy vůbec taková nechuť existuje, samozřejmě), jen znovu opakuji - ano, je fajn, že žebříčky prodejnosti existují, ale pokud jsou kusé, jsou především čtenářské veřejnosti tak trochu k ničemu. Opakuji, čtenářské veřejnosti, která by žebříčky prodejnosti mohla brát (a bere) za bernou minci.
Tweet
Žádné komentáře:
Okomentovat